Zadelpijn op dag 4

22 april 2022 - Méru, Frankrijk

Petit Déjeuner complet vanmorgen in hotel te Noyon met roerei, spek, sandwiches enz. Super !

Eens buikje vol mijn fiets gaan halen in de "chalet vélo" op de parking van het hotel . Er lag zelfs een fietspomp om mijn banden op te pompen, wat een service !

Om 9h startensklaar om aan mijn rit van de dag te beginnen.

Google Maps had allerlei "surprises" voor me in petto vandaag : een boel gravelwegen (onverhard door de weiden) , rit door een industriegebied (bah, da stinkt...), en als kers op de taart een klim van 12% !

Tijdens die klim had ik een lijnbus en een auto achter me. Ik reed tegen 8km/per uur naar boven en had de ganse breedte van de weg nodig om niet te vallen ! Eénmaal boven had ik een prachtig zicht over een plateau (natuurgebied "parc naturel régional du Vexin françair) Maar iets later ....rarara...kon ik niet verder ...wegens weg afgesloten door een poort (dejüuuu !!!! Miljaar !!!)

Geen andere optie dan terug naar beneden ... via dezelfde weg. Deze keer echter tegen 45 km per uur !! Slingerend als een zatlap met die fiets en kar, opboksend tegen de zijwaartse wind, als een gek naar beneden (ging wel rap :-))

Daarna maar eerst bekomen van avontuur met een grote sandwich van een artisanale bakkerij.

Ietsjes later terug volle moed op weg ( langs een normale baan) en toen voelde ik nattigheid .... aan mijn broek ?!

De koereurs onder ons kennen het fenomeen van zadelpijn, welnu heb het goed zitten. Mijn koersbroek gescheurd op mijn zitvlak, bloed kwam eruit.. Heb dan maar mijne pot "billenzalf" van Assos bovengehaald, en een flinke "kwak" zalf erop gesmeerd. Oef dat is beter...

Uiteindelijk maar gestopt aan een "Bar-Tabac" om mijn 2de Red Bull van de dag te drinken (geeft je vleugels !)

Rond 17hr besloten naar dichtsbijzijnde dorp te rijden, noemt "Méru", en daar maar mijn geluk te gaan uittesten in het vinden van een slaapplek.

Lukt da niet, dan heb ik nog 20 km te gaan naar Marines (zal nog maar wa billenzalf smeren zeker....)

Conditie : zadelpijn en pijnlijke achillespees

Traject : Noyon - Méru

Afstand vandaag /- 100 km