Dolle hond op dag 13

1 mei 2022 - Peyrehorade, Frankrijk

Na uitgebreid ontbijt bij gastgezin, weeral op weg door de talloze bossen van de "Hautes Landes" oftewel het " Parc naturel régional des Landes de Gascogne"   Heel vergelijkbaar met onze Belgische Hoge Venen

Onderweg enkel uitgestorven dorpjes  te zien met vervallen huizen en talrijke waakhonden achter afspanningen. Was nog maar 1 uur aan het fietsen, toen eensklaps uit het niets een verwilderde GROTE hond achter me aanvloog. Hij bleef maar grollen en bijten naar mijn schoenen en heb allerlei trucjes moeten uithalen om hem kwijt te geraken (godver greeuuuuhh)

In Frankrijk is 1 mei ook een feestdag en kom onderweg verschillende fanfares tegen en plaatsen waar grote groepen mensen een barbecue houden.

Mijn stopplaats vandaag is Peyrehorade, gelegen aan het water. Een stadje waar normaal van alles te zien is, maar vandaag zo goed als uitgestorven  Hotel Central waar ik wil overnachten is ook "pottendicht toe" en daar sta ik dan ....te schilderen... Blijkt dat ik toch een engelbewaarder moet hebben want eensklaps zie ik een man in kokskleren die de deur opent en me een kamer kan regelen ! Restaurant is dicht maar de lokale bakker is zo vriendelijk om me nog snel 2 goedgevulde broodjes te maken. Kan er weeral tegen voor vanavond. Mijn kleren nog wassen in de lavabo en dan vroeg in bed.

Dag afstand : 110 Km

Spanje komt dichterbij ...