Help ! Verloren in bos op dag 5

23 april 2022 - Épernon, Frankrijk

Eens vertrokken vanmorgen ging de rit langs dezelfde landschappen als gisteren. Landbouwvelden zo ver je kan zien, velden vol gele mosterdbloemen, heel rustig rijden op mooie kleine asfaltweggetjes. Prachtig ! Ook de zon weer van de partij, tot wel 20 graden !

Eensklaps veranderde de omgeving wanneer aangekomen in Rambouillet. Een dorp te vergelijken met Sint Martens Latem . Sjieke villa's, prachtige oude boerderijen, knappe auto's (oude Jaguars gezien !) Kortom een rijkere buurt, prachtig gelegen ten zuiden van Versailles (Parijs) naast Clairefontaine.

Alles verliep vlotjes, toen plots Google maps me door allerlei gravelweggetjes stuurde en ik eensklap in een enorm uitgestrekt bos belande " le forêt Domaniale de Rambouillet" .Gelegen op een hoogvlakte, weeral klimmen.

Bleef maar verder baggeren op die gravelweggetjes tot ik echt helemaal in los zand geraakte waarop rijden met mijn stalen ros en kar onmogelijk was ! Daar stond ik , precies in Drieboomkesberg, maar dan volledig de weg kwijt ....en geen GSM ontvangst meer ...

Al chance, kwamen er 2 mountainbikers aangereden. In mijn beste "parler le francais" hun uitgelegd dat ik verloren was gereden en op weg was richting Chartres (en Santiago de Compostella) Ze vertelden me dat er geregeld "bedevaarders" verloren reden in hun bos, dat terugkeren geen optie was en ik verder moest te voet !!!!!! (ongeveer een 4 KM) Daar stond ik dan ...duwen maar en verder ploeteren in los zand met die fiets en zwaarbepakte fietskar.

Na een 4-tal km nog niks te zien en kwam ik wandelaars tegen (een koppel met hun hond) Zij spraken vloeiend Engels en hebben me verder op pad geholpen, richting kleine asfaltpaadjes .

Zet nu mijn weg verder richting Chartres (+/- 38km) maar denk onderweg te stoppen in Épernon (20km) en daar een slaapplek te zoeken. (is genoeg geweest vandaag...)

Traject : Méru - Épernon

Aantal kms gereden : +/- 110 KM