Schonen dag vandaag ! Dag 3

21 april 2022 - Noyon, Frankrijk

Rond 10hr, na een petieterig Frans mini-ontbijtje (gierigaards!) , terug vertrokken richting Saint-Quentin.

De streek van de "Pays de collines" laat zich voelen met talrijke kuitenbijters ! Omhoog, omlaag, de heuvels houden me bezig en zijn een ware beproeving op mijn zere achillespees (Miljaar .. miljaar....)

Denk maar dat dit al een training is op wat me te wachten zal staan eens aan de Pyreneeën...

Heel veel gravelwegen (onverharde paadjes) onderweg, gelukkig heb ik een gravelfiets met iets bredere banden .

Prachtige landschappen, velden, natuur, zo rustig onderweg. Af en toe een verdwaalde boer op een tractor.

Aangekomen in Saint-Quentin, in het zonnetje (20 graden )  mijn knapzak opgegeten op een bankje naast het water. Is nog proviand meegebracht van België (peperkoek met rozijnen, bananenbrood en een appel). Kinderen zitten met hun voeten in 't water, hun ouders te picknikken op het gras.

We rijden verder richting Noyon, mijn eindbestemming voor vandaag , langs rustige dorpjes. Te rustig ! Nergens een winkel, benzinestation of bakker te vinden ? Enkel volle kerkhoven (waarschijnlijk omgekomen van den honger?) Stik van den dorst en heb geen water meer...

Zal de laatste 10km naar Noyon maar rijden op karakter...en met mijn bananenbrood (dedjuuu!)

Straks hopelijk een goede slaapplek met een toog om iets te drinken !

Conditie : enkel minder gezwollen, achillespees nog heel pijnlijk maar ingepakt met de Voltaren Patchs  (op advies van zuster Plum :-))

Aantal km's gereden : +/- 105 km

Traject : Cambrai - Noyon

1. Jacqueline Lagan:
    21 april 2022
    Goed gedaan Johan! Hopelijk een goede avond maal met een goeie frisse pint en water natuurlijk
  2. Plum Leysen:
    21 april 2022
    Topper!!! Blij dat je naar het advies van moeder overste hebt geluisterd 🤣 Veel succes maatje 👍👍👍
  3. Lieve Van Dun:
    22 april 2022
    Dag Johan,

Goed bezig !
    P.S.: aan elke kerkhof zuiver fris water te vinden ! Wij zijn er nooit ziek van geweest dus DOEN 😉
    In Spanje worden het “op elk pleintje een fonteintje “!