Ontmoet de Heldin van dag 8

26 april 2022 - Châtellerault, Frankrijk

9hr vertrek te Château-Renault , ijzig koud , slechts 4 graden maar wel met zon. We fietsen via mooie kleine weggetjes richting de stad Tours. Na 35 Km passeren we het bekend wijndomein " Vouvray" . Ietsjes verder zien we al kronkelend de rivier van de streek "La Loire". Prachtige streek met vele wijnkastelen. We blijven fietsen naast de rivier en rijden zo de stad "Tours" binnen waar we uiteraard de kathedraal bezoeken.

Na een superlekkere lunch met een "Menu du jour" in een klein restaurantje neem ik afscheid van mijn gezelschap, Roger en Simon de Belgische fietsers uit Emblem. Onze wegen scheiden zich hier en ik vervolg alleen mijn weg richting Sainte Catherine de Fierbois. Hier kom ik de heldin aller tijden tegen : het standbeeld van "Jeanne D'Arc" .

Rond 18hr, richting Dangé -St Romain, begin ik een slaapplek te zoeken. Volgens mijn reisgids zijn er verschillend hotels en  bed& breakfast mogelijkheden in de buurt. Echter alle hotels die ik tegenkom staan leeg ? Op de telefoonnrs. van de B&B's uit mijn reisgids krijg ik geen gehoor, behalve 1 mevrouw die me doodleuk mededeeld dat ze gestopt is met kamers te verhuren...(Covid ?)  Dan maar op Google Maps zoeken en vind nog een Ibis budget hotel in Châtellerault (nog eens 12 km verder, pfeeeuuuh) . Hotel is niet echt gezellig, maar mag wel mijn fiets op mijn kamer stallen ! Rond 19h30 nog snel naar de pizzeria in de buurt om te bekomen van mijn rit die maar bleef duren...

Afgelegde Dag afstand : 122 Km

Totaal op 8 dagen : 874 Km