Allemaal Château's op dag 7

25 april 2022 - Château-Renault, Frankrijk

Vandaag heel mooie rit via Châteaudun - Vendôme naar Château-Renault, wel met pittige hellingen en grijze koude lucht 's morgens.

Onderweg landschappen met uitgestrekte weilanden, velden vol gele mosterdzaadbloemen waarin we 2 reeën, een koppel fazanten en veel hazen hebben gespot. (Neen, we eten geen wild vanavond...)

Talloze mooie kleine dorpjes waar tussen (en onder de huizen) water vloeit van de lokale rivier "Le Loire". In één van de dorpjes was er markt en konden we bij de plaatselijke bakker nog net de 3 laatste baguettes kopen ! Ook mijn inkopen gedaan bij de plaatselijke pharmacie : 2 pakken Voltaren Patch voor mijn pijnlijke achillepezen...

Via booking.com hotel geboekt in Château-Renault voor vanavond. Echter bij aankomst was hotel pottendicht toe ! (Maandag sluitingsdag in heel Frankrijk!) Geluk bij ongeluk toch hoteleigenaar gevonden en we hebben onderdak voor vanacht, met ontbijt morgenvroeg . Vanavond een pizzeria opzoeken en vroeg bedje in !

Traject : Ermenonville-la-Petite naar Château-Renault

Dag afstand : 111 Km

Totaal 7 dagen : 760 Km

Conditie : 2de achillespees heeft het ook begeven ... Nu Voltaren Patch aan beide benen ('s avonds staat er een bult op die 's morgen verdwijnt) 1ste achillespees "kraakt". Zitvlak is oké met compressen erop.