Château Margaux op dag 11

29 april 2022 - Zoersel, België

Vandaag ijskoude wind, echter vanmiddag tot 22 graden .

Bij start in Saintes kwam ik nog een aantal kuitebijters tegen, zware beklimmingen, maar dat werd stilaan beter richting kust. Doel vandaag was om Blaye te bereiken, en dan de ferry te nemen om de rivier "de Gironde" over te steken.

Onderweg een picknic genuttigd in dorpje Miranbeau, lekker in 't zonnetje.

Na de picknic was het de toer van de wijndomeinen ! Château (Grand) Poujeaux, château Tayac en uiteindelijk château Margaux waren de blikvangers vandaag ! Knappe vergezichten over de wijngaarden !

Gearriveerd in Blaye moest ik wachten op de ferryboot van 16h30 . Eenmaal aan de overkant in Cussac-le-vieux zag ik een affiche met reclame van een hotel gelegen naast het wijndomein van château Margaux. Ben er naar toe gereden maar alles was dicht, totdat ik een papiertje zag hangen met een telefoonnummer. In mijn beste Frans ernaar gebeld en uiteindelijk mijn overnachting kunnen regelen ! Eenvoudige kamer maar wel met geweldig zicht over het wijndomein ! Ga er lekker van genieten vanavond ! Morgen is mijn doel Bordeaux centrum te doorkruisen .